Nieuws - Albert Heijn - In de media

In de media

Filter items by date
Period:
-
MerkWaardige Bazen: Marit van Egmondopens in new window
17
sep
2021
www.marketingtribune.nl
AH-versdirecteur: 'Onze boeren mogen me altijd bellen'opens in new window
Met het programma 'Beter voor Koe, Natuur & Boer' werkt Albert Heijn aan een permanente relatie met melkveehouders. Constantijn Ninck Blok, directeur Vers, vindt dat Albert Heijn daarmee een voorlopersrol heeft. 'Wij nemen onze verantwoordelijkheid en leggen het prijskaartje van verduurzaming niet bij boeren.'
19
jul
2021
www.nieuweoogst.nl
Groente en fruit van zo dichtbij als mogelijk, en van zo ver weg als nodigopens in new window
Een langdurige samenwerking tussen boeren, telers en de supermarkt, dat is waar de ‘Beter voor’-programma’s van Albert Heijn de nadruk op leggen.
24
jun
2021
www.levensmiddelenkrant.nl
Constantijn Ninck Blok, directeur Vers Albert Heijn, over de Beter voor-programma's opens in new window
Albert Heijn moet boeren soms nog steeds overtuigen dat het bedrijf met het ‘Beter voor-programma’ echt een duurzame meerprijs wil betalen voor melk, vlees en AGF-producten. Toch is het AH menens. Constantijn Ninck Blok, directeur Vers, vertelt samen met A-ware directeur Robert van Ballegooijen waarom.
16
mei
2021
www.foodagribusiness.nl
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, over de supermarkt van de toekomstopens in new window
Vorige week was ik te gast bij BNR voor de opname van een podcast over de supermarkt van de toekomst. Ik kijk altijd graag naar voren en houd van verandering en innovatie. Dus over dat onderwerp kan ik uren praten. De rode draad in de podcast: hoe ziet de supermarkt er in 2050 uit en hoe doen we dan boodschappen? Maken we nog boodschappenlijstjes of gaat dat automatisch met slimme sensoren en devices? Hoe doen we dan boodschappen? Gebruiken we nog een winkelwagen en hoe rekenen we eigenlijk af? Interessant om over na te denken. Veranderingen gaan in mijn ogen niet lineair maar juist exponentieel, waardoor je bijna niet kunt voorspellen hoe de wereld er in 2050 uitziet. Als je bijvoorbeeld ons huidige assortiment vergelijkt met een paar jaar geleden zie je al enorme verschuivingen. Denk aan 0.0 % bier en de verdubbeling van het vegetarisch assortiment in het afgelopen jaar. Of aan hoe we vandaag de dag boodschappen doen en betalen: je maakt een boodschappenlijstje in de app, je zelfscant je producten met je telefoon, je betaalt contactloos met Apple Pay. Wie heeft nog contant geld op zak? Zoals Clubhouse de wereld van radiomaken in een aantal maanden democratiseert, je met Bitcoins een reis naar de maan kan sparen, zo gaan er ook wat betreft boodschappen doen komende jaren grote transformaties plaats vinden. Daarom wordt Albert Heijn steeds meer een food&tech bedrijf. We zijn continu bezig met de toekomst en aan het pionieren op de weg er naar toe. Dat geldt ook voor onze kijk op voeding en onze manier van boodschappen doen. We stellen altijd de klant centraal want die bepaalt voor een groot deel hoe we de toekomst invullen. Dat technologie daar een steeds groter en integraal onderdeel van gaat uitmaken, daar ben ik van overtuigd. Er is ontzettend veel technologie die eten en drinken, en de manier waarop we het maken en verpakken, duurzamer, gezonder en vooral nog verser maakt. We gaan steeds meer aansluiten op jouw persoonlijke levensstijl, we verminderen dankzij technologie voedselverspilling en we bieden transparantie over de herkomst van artikelen en de ingrediënten in onze producten. Technologie maakt boodschappen doen makkelijker. Het neemt barrières weg, zowel bij thuisbezorging in hoeveel minuten dan ook, als in de winkel om de hoek, maar ook bij Albert Heijn achter de schermen. Technologie maakt het ook mogelijk om steeds dichter bij onze klanten te staan en op die manier een vertrouwde en inspirerende partner te zijn. Kijk maar naar je telefoon, je smartwatch of je elektrische tandenborstel. Die worden allemaal slimmer, ze helpen jou je leven beter, makkelijker of betaalbaarder te maken. Verdwijnt de supermarkt, werd me gevraagd. Nee, integendeel. Op de lange termijn maken, net zoals nu, mensen het verschil. Technologie wordt gemeengoed, daarmee onderscheid je je als bedrijf op de lange termijn niet. Dat doe je met menselijk contact. Als we één ding geleerd hebben van het afgelopen jaar is het wel hoe belangrijk menselijk contact is. In ‘mijn’ supermarkt van de toekomst hebben we daarom ook midden in de winkel een groot plein, een open kantine, waar we met z’n allen samenkomen: klanten, medewerkers en buurtbewoners. Om te praten, te eten en te drinken en geïnspireerd te worden. Ook in de toekomst zal eten en drinken ons verbinden.
13
mei
2021
www.bnr.nl
Constantijn Ninck Blok, directeur Vers Albert Heijn: 'Wij hebben de 250ste winkel in de nieuwe formule geopend. Een mijlpaal.'opens in new window
Van alle restylingen die Albert Heijn ooit doorvoerde is dit de meest succesvolle.
16
feb
2021
www.distrifood.nl
Topvrouw Albert Heijn: ‘We zien een verhoogde belangstelling voor producten uit Nederland’opens in new window
De ceo van Albert Heijn geeft leiding aan meer dan 100.000 medewerkers, verbouwt nog elke week drie winkels en opende net de 51ste vestiging in België. Veranderde er dan niets voor Marit van Egmond in de huidige spannende tijd?
11
jun
2020
www.ad.nl