Zaandam,
12
november
2019
|
07:11
Europe/Amsterdam

Albert Heijn-app viert tienjarig bestaan

De Albert Heijn-app bestaat vandaag tien jaar. In 2009 introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een app om boodschappen doen en koken gemakkelijker te maken. Inmiddels is de app niet meer weg te denken en vormt deze een belangrijk onderdeel van de strategie van Albert Heijn. De afgelopen jaren werd de app uitgebreid met talloze handige functies zoals mobiel zelfscan en digitaal sparen. Voor klanten is de app steeds persoonlijker geworden waardoor het gebruik wekelijks blijft toenemen.

De Albert Heijn-app begon in 2009 met de vraag ‘Kan ik je helpen’. Die vraag staat nog steeds centraal in de app. Met continue innovaties en nieuwe technologie is de app de afgelopen tien jaar steeds persoonlijker geworden: van persoonlijke bonusaanbiedingen tot het onder de aandacht brengen van nieuwe producten die, op basis van eerdere aankopen, interessant kunnen zijn. 

Feiten en cijfers

  • De app is 3 miljoen keer gedownload.
  • De populairste functie is het bekijken van de bonusaanbiedingen.
  • Ongeveer 50% van de klanten opent de Albert Heijn app op een iPhone.
  • Het meest bekeken gerecht van dit jaar is de 'superromige spaghetti carbonara'.
  • Het product dat dit jaar het vaakst – meer dan één miljoen keer - op het boodschappenlijstje werd gezet, is de komkommer.

Sint en Kerst
In december viert Albert Heijn het tienjarig bestaan met klanten. Klanten die tussen 25 november en 3 december hun bonuskaart persoonlijk maken, krijgen een sinterklaascadeautje. Vanaf 6 december helpt de app klanten met het samenstellen van het kerstmenu. Zij kunnen heel makkelijk lekkere gerechten selecteren, de boodschappen op hun lijstje zetten en het menu een persoonlijke touch geven. Het kerstmenu kan vervolgens gedeeld worden met familie of vrienden.