Zaandam,
17
augustus
2020
|
14:14
Europe/Amsterdam

Albert Heijn breidt schoonmaakassortiment flink uit

Albert Heijn introduceert vanaf deze week geconcentreerde navullingen voor schoonmaakspray’s en breidt uit met eco-afwasproducten. Hiermee wordt de supermarkt een voorloper in duurzaamheid op het gebied van schoonmaakproducten.

Het schap beslaat vijf meter met daarin duurzame producten voor de afwasmachine en handwas, schoonmaakbenodigdheden, allesreinigers, doekjes en spray’s. Een van de spray’s is van het exclusieve, nieuwe A-merk JAWS, het Just Add Water System, een geconcentreerde navulling zodat klanten thuis hun fles kunnen hergebruiken. Naast deze duurzame geconcentreerde spray verkoopt Albert Heijn vanaf nu ook CIF spray’s met navullingen.

Duurzaamheidspijlers van Albert Heijn
Albert Heijn wil met haar duurzaamheidsstrategie de verantwoordelijkheid nemen als het gaat om de impact van ketens op mens, dier en milieu. Ook wil de supermarktketen klanten helpen met de stappen richting een gezondere en meer duurzame leefstijl. Ieder jaar evalueert het bedrijf of de belangrijkste pijlers in haar duurzaamheidsbeleid nog helemaal kloppen. In 2019 scherpte Albert Heijn de pijlers aan: gezonde leefstijl, minder verpakkingen (en meer recycling), minder voedselverspilling, ketentransparantie en beter voor het klimaat.