09
april
2024
|
15:04
Europe/Amsterdam

Albert Heijn en Holland Food Service creëren nieuwe standaard voor eten & drinken in de zorg

Samenvatting

Albert Heijn Zakelijk groeit in de zorgsector door de samenwerking met Holland Food Service, de toonaangevende partner voor eten en drinken voor zorginstellingen. Door elkaars capaciteiten te versterken creëren zij samen een nieuwe standaard voor eten en drinken in de zorg. Albert Heijn biedt een breed en betaalbaar assortiment met een sterke focus op biologische en plantaardige producten, dat goed aansluit op de dienstverlening van Holland Food Service en de unieke behoeften van verschillende zorgorganisaties. Hierdoor kan ingespeeld worden op de trends en ontwikkelingen in de zorgmarkt; duurzaamheid, budgetbeheer en expertise. Zo realiseert Albert Heijn de missie ’Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ ook in de zorg. 

Holland Food Service, het familiebedrijf dat in 1892 als kruidenier startte, is inmiddels uitgegroeid tot de totaalleverancier op het gebied van eten en drinken voor zorginstellingen. De organisatie bereidt dagelijks eten en drinken voor ongeveer 30.000 cliënten en distribueert door heel Nederland. Albert Heijn gaat samen met Holland Food Service klanten verrassen met mooie producten voor het koffiemoment, een lekker tussendoortje tot aan de brood- en de warme maaltijd.

Ruime keus en betaalbaarheid 
De breedte en betaalbaarheid van het assortiment, met onder meer een ruime keus aan Prijsfavorieten, en de kwaliteit en betrouwbaarheid van Albert Heijn en de eigenmerkproducten zijn doorslaggevend voor de samenwerking. Zowel kleine als grote zorgorganisaties zoals; Verpleeg- en verzorgingshuizen, Geestelijke gezondheidszorg, Gehandicaptenzorg en Jeugdzorg kunnen met hun variërende behoefte op Holland Food Service en Albert Heijn rekenen.  

“Wij zijn blij met de start van de samenwerking met Albert Heijn, we koppelen kennis aan service en zoeken samen met onze medewerkers, partners en relaties naar de ideale balans tussen kwaliteit, betaalbaarheid en beleving,” aldus Sanne van Rijn, Commercieel directeur bij Holland Food Service.  

Meer dan alleen boodschappen  
Door de samenwerking vinden klanten in de bestelomgeving een beter aanbod van verschillende merken. Voor klanten die voornamelijk geïnteresseerd zijn in boodschappen, kunnen de twee organisaties kwaliteit en competitieve prijzen bieden. Maar de gezamenlijke expertise gaat verder binnen de zorgsector. Zorginstellingen die behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van budgetbeheer, scholing, dagmenu’s, workshops, trainingen en convenience maaltijden vinden in Albert Heijn en Holland Food Service een betrouwbare partner. Ook wordt ondersteuning geboden bij duurzaamheidsinitiatieven om bijvoorbeeld voedselverspilling te reduceren en waste management zoals plastic retour stromen. 

“Onze partners zijn voor ons heel belangrijk, wij zijn dan ook heel enthousiast over deze nieuwe samenwerking met Holland Food Service,” aldus Rob Heesen, Directeur Business Development & Partnerships bij Albert Heijn. “Samen zijn we in staat om een nog bredere groep klanten in de zorgsector te helpen met lekker eten en drinken, of een gezondere keuze door toegang tot de juiste producten.”  

Voor meer informatie over AH Zakelijk ga naar www.ah.nl/zakelijk. Voor meer informatie over Holland Food Service ga naar www.hollandfoodservice.nl