16
juli
2019
|
11:34
Europe/Amsterdam

Albert Heijn introduceert eigenmerk drop en snoep met 30% minder suiker

Samenvatting

Albert Heijn introduceert onder het huismerk een nieuw assortiment drop en snoep met 30% minder suiker. Het zijn in totaal zeven nieuwe producten waar deze suikerreductie is doorgevoerd: AH Muntendrop, AH Honingdrop, AH Dropbolletjes, AH Dropfruit duo’s, AH Winegums, AH Snoepkikkers en AH Marshmallows.

Albert Heijn heeft bij de suikerreducties geen zoetstoffen toegevoegd. Het snoep is nog voldoende zoet, maar met minder suiker juist iets fruitiger van smaak. In plaats van suiker is een natuurlijk extract van de cichoreiwortel gebruikt die de helft van het aantal calorieën van suiker geeft. Hierdoor bevat dit snoep en de drop 30% minder suiker en 15% minder calorieën dan de standaard receptuur (snoep en drop met suiker).

Meer AH suikervrije drop en snoep
Het suikervrije assortiment breidt Albert Heijn ook uit. Naast de bestaande suikervrije drop voegt Albert Heijn suikervrij snoep toe. De nieuwe suikervrije producten zijn AH winegums, AH fruitgums, AH zoete knoopjesdrop en AH salmiak knoopjesdrop.

Beste supermarkt van het jaar categorie suikerwerk
Albert Heijn is eind 2018 nr.1 geworden in het GfK-Schapimago onderzoek Suikerwerk. Albert Heijn scoort hoog op kwaliteit, keuze (regulier en suikerbewust), aantrekkelijke aanbiedingen en voldoende voorraad op het schap. “We blijven ons assortiment vernieuwen. Onze klanten waarderen deze inspanningen, dat laat dit onderzoek goed zien. Het afgelopen jaar hebben we het verantwoord aanbod al vergroot en we introduceren volgende week ons eigen merk drop en snoep met 30% minder suiker. We zien dat hier steeds meer vraag naar is”, aldus Gert Zwitser, Lead Category Zoetwaren.