11
januari
2023
|
15:34
Europe/Amsterdam

Albert Heijn is de grote winnaar bij de Industributie Awards

Albert Heijn is de grote winnaar bij de Industributie Awards

Albert Heijn is de grote winnaar bij de Industriebutie Awards. Voor het derde jaar op rij won Albert Heijn de ‘overall’ Industributie Award, een waardering vanuit leveranciers na een intensief jaar samenwerken. Daarnaast ontving de supermarktketen aanvullende prijzen voor ‘beste category management’, ‘beste online retailer’, ‘beste formule management’ én scoorde Albert Heijn van alle supermarkten het hoogste rapportcijfer voor ‘best beoordeelde inkooporganisatie’.

Henk van Harn, directeur merchandising en sourcing: ‘Wat een avond! Ik ben heel trots dat we voor het derde jaar op rij de overall Industributie Award hebben gewonnen. We hebben ondanks de uitdagende dynamiek mooie dingen kunnen realiseren met al onze leveranciers om samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen. Dit laat zich zien in groei en mooie resultaten. Zo hebben we flinke stappen gezet op de uitbreiding van assortiment met meer duurzamere en gezondere keuzes. Zoals meer plantaardig aanbod, verspakketten en een nieuwe wereld van functional foods. Het afgelopen jaar stond betaalbaarheid meer dan ooit centraal met beter aanbod in de BonusBox, de nieuwe campagne ‘100 aanbiedingen onder 1 euro’ en het abonnement op AH Premium. Daarnaast hebben we dit jaar onze Albert Heijn formule verder doorontwikkeld met veel nieuw assortiment op vers, gemak en gezond. Dit zijn mijlpalen die we samen bereikt hebben met onze eigen- en A-merk partners en daar ben ik enorm trots op.’

Inkoop, category, formule en online
Albert Heijn won niet alleen de overall prijs, maar ook de award voor ‘beste online retailer’, ‘beste formulemanagement’, ‘beste inkoopmanagement’ en ‘beste category management’. Met betrekking tot online waarderen leveranciers vooral de goede samenwerking bij het samenstellen van het online productaanbod en het nemen van datagedreven beslissingen op basis van klantbehoeftes. De prijs voor formule management is een beloning voor de stappen die Albert Heijn zet in de uitrol van de nieuwste winkelformule. Leveranciers gaven tevens goede scores op duidelijkheid van het formuleconcept en het inspelen op marktontwikkelingen. Ook werd Albert Heijn geprezen als beste inkooporganisatie; gedreven door het nakomen van afspraken en de scherpte waarmee wordt ingekocht. 

Op het podium sprak hoofdredacteur Peter Garstenveld over Albert Heijn: 'We moeten niet vergeten dat met zo'n sterke marktleider als Albert Heijn de kwaliteit van de hele levensmiddelenbranche in Nederland omhoog getrokken wordt, bij handel én industrie. En we vergeten het wel eens: maar de Nederlandse handel is mede daardoor wereldtop. Dat is een enorme prestatie.'

Over de Industributie-awards
De Industriebutie Awards worden uitgereikt op basis van rapportcijfers die fabrikanten en toeleveranciers’ geven aan ‘de handel’ voor hun kennis, daadkracht en kunde als het gaat om zakendoen. Het centrale doel van Industributie is het bevorderen van de samenwerking tussen de verschillende schakels in de foodretail.

 

Industributie - winnaar en social026