04
december
2020
|
13:03
Europe/Amsterdam

Albert Heijn kerstcommercial: het recept voor een bijzondere kerst

Samenvatting

Kerst is altijd al bijzonder en zeker dit jaar. Albert Heijn heeft alles in huis om er een bijzondere kerst van te maken: met volop receptinspiratie, digitaal gemak, verruimde openingstijden van de winkels, extra bezorgmomenten bij online en een heerlijk feestassortiment. Recent onderzoek laat zien dat Nederland deze kerst klein en intiem viert, verspreid over meerdere dagen en vooral thuis. En doordat we meer thuis zijn, maken we het graag extra feestelijk en bijzonder.

Dat alles staat centraal in de kerstcommercial van Albert Heijn. Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie: “Het recept voor een bijzondere kerst, dat is het thema van deze kerstcampagne. Omdat kerst dit jaar anders dan anders is, maar we natuurlijk wél willen genieten met familie en vrienden. Al is het in een kleinere kring. Wij gaan het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken met volop inspiratie in de Allerhande, gerechtkaartjes in onze winkels en alle aanbiedingen en gemak in de AH app. Ook hebben we dit jaar een bijzondere actie voor onze maatschappelijke partners. Voor elke verkochte AH Excellent feeststol schenken wij 1,- aan Voedselbanken Nederland, Het Rode Kruis en LINDA.foundation. Een bijzondere kerst voor iedereen, daar gaan wij bij Albert Heijn voor.”

download
Albert Heijn kerstcommercial_ Het recept voor een bijzondere kerst

Kerstcommercial

Vanaf zondag 6 december is de nieuwe kerstcommercial van Albert Heijn op tv. We volgen de voorbereidingen van Ilse in haar Albert Heijn, waar zij vroeg in de ochtend de winkel opent en samen met haar collega’s de winkel klaarmaakt voor klanten die die dag (en de dagen erna) de kerstboodschappen komen doen. Ook zien we hoe haar gezin zich thuis voorbereidt op kerst. Ze vieren het dit jaar klein met oma en hebben videocontact met de buren, namelijk opa overkant en zijn familie. Zoon Tommy wil er dit jaar ook echt iets bijzonders van maken en heeft een speciale muzikale verrassing voor zijn moeder. De heerlijke kerstmuziek in de kerstcommercial is van John Legend, met het nummer ‘What Christmas means to me’.

Campagne

Bij Albert Heijn vinden klanten alles om kerst dit jaar écht bijzonder te maken, van hobbykok tot diegene die het lekker makkelijk houdt. Met volop inspiratie in de 225 pagina’s tellende kerst Allerhande en de AH app kan iedereen makkelijk het kerstmenu samenstellen uit alle favoriete kerstgerechten van Nederland. Een bijzondere kerst kan ook bijzonder voordelig. Zo heeft Albert Heijn elke week speciale kerst Bonusaanbiedingen en zijn diverse houdbare kerstproducten zelfs al vanaf komende week in de aanbieding. Zo kunnen klanten eerder de houdbare kerstboodschappen in huis halen. De kerstcampagne is 360 graden met volop extra winkelaankleding en instore winkelcommunicatie en de campagne komt terug in abri’s, tv, radio, dagbladen en social media. Klanten van Albert Heijn sparen deze feestperiode ook voor exclusieve pannen van Royal Begeer & van Kempen. De pannen zijn van excellente kwaliteit, 3-laags en PFAS-vrij. De collectie bestaat uit 3 formaten koekenpannen, een hapjespan, wok, braadpan, grillpan en een gourmetstel.

Een bijzondere kerst voor iedereen

Iets extra’s in de feestmaand is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Naast de reguliere schenkingen en diverse acties, geeft Albert Heijn in december 17.000 cadeauboxen aan haar maatschappelijke partners - Het Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland - om zo iets extra’s te doen voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. In elke box zit onder meer een boodschappenkaart van €25,-. Zo kunnen zij zelf producten kopen die ze lekker vinden of waar zij behoefte aan hebben.

Ook gaat er de hele maand december van elke verkochte stol 1 euro naar Het Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland. Er is een heuse AH stollenteller op ah.nl en de AH app, waar real time het actuele bedrag staat dat Albert Heijn schenkt aan haar maatschappelijke partners. Deze teller gaat door tot 31 december 2020, dan is het totale schenkbedrag bekend. Albert Heijn verwacht meer dan 1,5 miljoen euro extra te kunnen geven en zo een significante extra bijdrage te kunnen leveren aan de hulpprogramma’s van deze bijzondere organisaties.

In de winkels van Albert Heijn en in de bezorgkratjes zijn 2 miljoen kerstkaarten gratis beschikbaar voor klanten om te versturen. Zo kun je iemand een hart onder de riem steken en bijvoorbeeld laten weten dat je diegene (kerst)mist.