Zaandam,
05
april
2019
|
08:59
Europe/Amsterdam

Albert Heijn komt met eigen podcast-serie over eten

Op ons bord: waar komt ons eten vandaan?

Samenvatting

Biologisch, vegan duurzaam, plantaardig en/of lokaal. De termen vliegen je als consument om de oren. Iedereen wil zo goed mogelijk eten. Maar wat is dat: goed eten? Met de nieuwe 5-delige podcast-serie ‘Op ons bord’ laat Albert Heijn zien waar ons eten precies vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten. 

In iedere aflevering van ‘Op ons bord’ gaat de ervaren Haagse radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk langs bij boeren, telers, producenten en experts om duidelijke antwoorden te krijgen op vragen die we allemaal hebben. Hij is nieuwsgierig waar zijn eten vandaan komt en wil alles weten van alternatieve teeltmethoden, kringlooplandbouw, voedselflats en het kweekvleeslab.

Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop.
Justin Verkijk, presentator podcast-serie Op ons bord

Respect voor mens, dier en milieu

Ook Albert Heijn wil altijd precies weten waar versproducten vandaan komen. De supermarktketen heeft de ambitie om uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant te maken.

Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken.
Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn

Actualiteit

De eerste aflevering is vanaf 11 april beschikbaar. Dan gaat het over biologisch eten. Wat betekent ‘biologisch’ precies, waarom is het veelal duurder en waarom zou je er dan toch voor kunnen kiezen?

Iedere aflevering heeft een ander thema. Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justin’s zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten.
Fleur Bernhard, director Social Media bij Albert Heijn:

Albert Heijn heeft de podcast-serie gemaakt in nauwe samenwerking met Virtue, KLOAQ audiodesign en Dag & Nacht media. De eerste aflevering is vanaf 11 april beschikbaar via Apple podcast, iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Er zijn in totaal vijf afleveringen. Iedere veertien dagen volgt een nieuwe.