Zaandam,
12
april
2016
|
00:00
Europe/Amsterdam

Albert Heijn komt met nieuwe eigen lijn peulvruchten

Gezonde variatie met 8 producten onder eigen merk

In het schap met rijst en graanproducten van Albert Heijn liggen vanaf deze week acht nieuwe producten onder het Albert Heijn eigen merk. Variërend van rode splitlinzen tot groene spliterwten en van kidneybonen tot kikkererwten. Onze klanten zoeken steeds meer naar gezondere en duurzamere producten als basis voor hun maaltijd. Pasta, rijst en vlees worden daarom regelmatig vervangen door peulvruchten of andere graanproducten.

De nieuwe producten in het schap zijn van het vertrouwde AH eigen merk. Ze geven klanten nog meer mogelijkheden om te variëren en nieuwe smaken te ontdekken. Het nieuwe assortiment bestaat uit:

  • Groene spliterwten
  • Rode kidneybonen
  • Groene linzen
  • Kikkerwten
  • Rode splitlinzen
  • Popcorn Mais
  • Quinoa
  • Bulgur

Goed voor jezelf en het milieu

2016 is uitgeroepen tot het jaar van de peul. Bonen, linzen en erwten zijn een duurzame bron van eiwitten en rijk aan vezels, vitamine-b, ijzer, calcium en fosfor. Linzen zijn rijk aan koolhydraten en kunnen bijvoorbeeld dienen als vervanging voor de aardappel. Niet voor niets adviseert het Voedingscentrum in de nieuwe Schijf van Vijf om meer peulvruchten te eten. Het is goed voor jezelf en voor het milieu omdat je die dag geen vlees hoeft te eten.

Linzen zijn de oudst geteelde groenten die we kennen en gepofte maïs wordt al sinds de 16e eeuw gegeten. In het oude Egypte, Griekenland en Rome waren spliterwten al favoriet. Ze zijn zoet van smaak en goed te verwerken in bijvoorbeeld zelfgemaakte erwtensoep. De rode splitlinzen hebben een subtiele zoete smaak en vallen tijdens bereiding uit elkaar, waardoor ze geschikt zijn voor stoofpotten, curry's en dips. Ook de kidneybonen gaan eeuwen terug en hebben een Amerikaanse oorsprong. In de 15e eeuw kwamen ze vanuit Amerika in Europa terecht. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn goed te combineren in Zuid-Amerikaanse gerechten, zoals een Mexicaanse bonensalade.

Naast productinformatie staan op de verpakking ook recepten vermeld om klanten te inspireren. De producten liggen vanaf deze week in meer dan 700 winkels en zijn verkrijgbaar vanaf €1.09 tot €2.49.

Persfoto