12
mei
2023
|
08:30
Europe/Amsterdam

Albert Heijn maakt het makkelijker om dagelijks meer groente en fruit te eten

Samenvatting

Groente en fruit zijn goed voor de gezondheid en daarom wordt aanbevolen om dagelijks 250 gram groente en 200 gram fruit te eten. Albert Heijn wil ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ en start een campagne om klanten te inspireren gedurende de hele dag - bij ontbijt, lunch, avondeten én tussendoor - meer groente en fruit te eten. Dit past bij een gezonder en gevarieerder eetpatroon.

Ruim de helft van de Nederlanders vindt het een uitdaging om aan hun dagelijkse hoeveelheid groente en fruit te komen. Om ze hierbij te inspireren, zet Albert Heijn al in op extra voordeel op groente en fruit. Elke week zijn er aanbiedingen op groente en fruit (uit het seizoen), verspakketten met veel seizoensvarianten en natuurlijk de Prijsfavorieten. Nu gaat de supermarktketen nog een stapje verder. Volwassenen eten gemiddeld maar 165 gram groente en 130 gram fruit per dag terwijl de dagelijkse hoeveelheid 250 gram groente en twee stuks fruit is. Met de komende campagne geeft de supermarktketen tips en inspiratie om het klanten nog makkelijker te maken om meer groente en fruit te eten tijdens ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor. Door bij elk eetmoment extra kleur toe te voegen krijg je meerdere vitamines, mineralen en vezels binnen. Eigenlijk gewoon een kwestie van groente en fruit toevoegen aan wat je al gedurende de dag eet.  

Proef het seizoen  
Albert Heijn wil het lekkerste van de natuur naar klanten brengen en is altijd op zoek naar betere smaak in producten. SPRANK appels zijn hier een goed voorbeeld van evenals sweet eve frambozen, Royalla bramen, Tasty Tom tomaten, Juanita tomaten. Albert Heijn blijft ontwikkelen op beste smaak en breidt het assortiment uit waar dat kan en probeert altijd het lekkerste van de natuur en het seizoen te vinden. 

Tips, Allerhande, 10-uur-moment 
De campagne bestaat uit verschillende middelen. Zo is er een tv-commercial. Met dit keer de herkenbare dagelijkse ‘uitdaging’ voor ouder en kind (Ilse en Robin) over het eten van voldoende groente.  

Verder geeft Albert Heijn handigheidjes zoals een keer een handje spinazie in de tosti of fruit in je bakje yoghurt. En lekker voor op de borrelplank zijn bijvoorbeeld druiven, bleekselderij, schijfjes komkommer en reepjes paprika.  

De nieuwe Allerhande staat vol tips en recepten. Om beter te kunnen kiezen uit het uitgebreide aanbod van verse groente en fruit bevat de Allerhande een handige seizoenskalender om uit te knippen en op de koelkast te hangen. Niet alleen lekker en gezond, maar vaak ook in de aanbieding. Want als het in het seizoen is, is het meestal ook voordeliger. Via Allerhande biedt Albert Heijn ook voordelige budgetrecepten aan, recepten met bonusproducten en met seizoensrecepten. Zo kunnen klanten bewust worden wat er op dat moment van het land komt. 4,5 miljoen mensen maken gebruik van de Allerhande en de app.  

Op de social kanalen van Albert Heijn wordt het 10-uur-moment op een unieke manier onder de aandacht gebracht zodat ouders zichzelf trakteren op een heerlijk tussendoortje op dit tijdstip. Veel ouders geven hun kinderen elke dag iets lekkers én verantwoords mee voor het 10-uurtje, zoals een banaan, stukjes appel of snackworteltjes. En dan is er ook de Kleurwijzer. Een handig lijstje dat laat zien hoeveel procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid een aantal soorten groente en fruit gemiddeld is en makkelijk inzicht geeft in wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente en fruit is. Zo kan je zien dat je met het eten van vijf aardbeien al meer dan 50% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit binnen krijgt en dat 12 snoeptomaatjes al goed zijn voor 50% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gram groente. Hiermee stimuleert Albert Heijn heel Nederland om meer groente en fruit te eten. 

“Mooi om te zien hoe we Nederland op een laagdrempelige manier in beweging brengen meer fruit en groente te eten door de hele dag heen. En proef daarbij het seizoen. Niet alleen lekker, vers, maar ook nog eens groente en fruit van dichtbij. Zo maken we ‘Samen beter eten bereikbaar. Voor iedereen.”, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn.