19
september
2022
|
12:51
Europe/Amsterdam

Albert Heijn, Nederland Schoon en buurt komen samen in actie op World Cleanup Day

Als onderdeel van de campagne ‘Expeditie Oceaan’ neemt Albert Heijn deel aan verschillende initiatieven die bijdragen aan bewustwording met betrekking tot duurzaamheid. Op 17 september organiseerde Albert Heijn samen met Nederland Schoon op World Cleanup Day een grote schoonmaakactie vanuit de winkels. In 631 winkels van Albert Heijn werden de mouwen opgestroopt. Samen met klanten zijn in twee shifts van anderhalf uur alle stoepen en straten opgeruimd zodat de buurt er weer spic en span uitziet.  

Samen verduurzamen 
Naast het opruimen van zwerfafval zet Albert Heijn zich voortdurend in voor de verduurzaming van verpakkingen, het verminderen van (verpakkings)materiaal en het stimuleren van hergebruik en recycling. Daarbij worden factoren als milieu-impact en zwerfafvalgevoeligheid meegenomen. Ook wordt continu gekeken naar alternatieven. Daarnaast stimuleert Albert Heijn klanten gebruik te maken van herbruikbare verszakjes, sinaasappelsapflessen en duurzame boodschappentassen. Tijdens de campagne worden klanten in de winkel meegenomen ‘op expeditie’ waarin alle mogelijkheden om zelf actie te ondernemen volop zichtbaar zijn tijdens het boodschappen doen.