Zaandam,
06
juni
2019
|
07:00
Europe/Amsterdam

Albert Heijn opent nieuw trainingscentrum

Duizenden AH-medewerkers opgeleid tot ‘Master in vers’

Samenvatting (bullets)
  • Albert Heijn verbouwt in hoog tempo winkels waarin vers centraal staat en veel digitale vernieuwing te zien is.
  • De teller staat nu op 50 verbouwde winkels – laatste winkel vorige week in Rotterdam.
  • Opening nieuw trainingscentrum waar medewerkers opgeleid worden tot 'Master in vers'.
  • Gegarandeerde kwaliteit en versheid door nauwe samenwerking in zo kort mogelijke versketens, van land tot klant.

Albert Heijn zet vol in op het beste versaanbod in Nederland. Daartoe worden drie winkels per week omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept met meer ruimte voor vers eten en kookinspiratie. Medewerkers krijgen bovendien extra opleiding en begeleiding, onder andere in een nieuw trainingscentrum in het Gelderse Enspijk. Hier worden duizenden winkelmedewerkers getraind in alles wat met vers te maken heeft. De focus op vers past in de filosofie van CEO Marit van Egmond dat Albert Heijn dé plek is waar consumenten de beste keuzes kunnen maken om lekker, gezond en verantwoord te eten.

Dagelijks vult Albert Heijn meer dan vijf miljoen borden. Volgens Marit van Egmond geeft dit Albert Heijn ook een grote verantwoordelijkheid. “Niet voor niets stellen wij ons versaanbod centraal in onze strategie. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat lekker, gezond en verantwoord eten bijdraagt aan een beter leven voor iedereen. Verse producten zijn daarbij een onmisbaar onderdeel.”

Nieuw winkelconcept
Op dit moment bouwt Albert Heijn in hoog tempo – drie winkels per week - haar winkels om naar een nieuw winkelconcept met veel meer ruimte voor vers eten, kookinspiratie en gemak voor klanten. Recent verbouwde Albert Heijn de vijftigste winkel in Rotterdam. Eind 2019 staat de teller op 150 verbouwingen en ook in 2020 gaan de verbouwingen volop door.

Deze verbouwingen gaan gepaard met een uitgebreide training van alle versmedewerkers. Dat begint met een inspirerend bezoek van de nieuwe Albert Heijn verstruck, enkele weken voor de verbouwing van een winkel, gevolgd door intensieve masterclasses in vers in het nieuwe trainingscentrum. Vervolgens begint een uitgebreid opleidingstraject waarin winkelmedewerkers door middel van e-learning en coaching worden opgeleid tot ’Master in vers’. Dit gebeurt allemaal vanuit de overtuiging dat medewerkers een cruciale rol spelen bij vers. Van de beste verzorging van groente en fruit in de winkels tot het geven van bewaartips of advies over de lekkerste borrelplank.

Van land tot klant
Het allerbeste vers thuis op het bord vraagt om zo kort mogelijke versketens. Daarom werkt Albert Heijn intensief samen met een vaste kern van boeren, telers en andere leveranciers in Nederland en het buitenland. Van Egmond: ”We vinden het belangrijk om regie te hebben op de hele versketen, van land tot klant. Dat helpt ons om de beste producten op de best mogelijke manier in onze winkels te krijgen. We kunnen onze klanten precies vertellen waar onze producten vandaan komen, wie er in de hele keten bij betrokken zijn, wat in de producten zit en natuurlijk wat voor lekkere gerechten je ermee kunt maken. Onze inkopers werken al jaren in de branche en kennen onze telers door en door. Zo kunnen we elke dag kwaliteit en versheid garanderen”.