07
oktober
2022
|
17:39
Europe/Amsterdam

Albert Heijn opnieuw partner van Dutch Food Week

Voedselbos voor onderzoek naar natuurinclusieve teelt

Samenvatting

Albert Heijn is dit jaar opnieuw partner Dutch Food Week (DFW). Bij DFW delen partijen uit de foodsector hun kennis en enthousiasme over voeding met consumenten. Ook dit jaar organiseert de supermarkt diverse activiteiten om het gedachtegoed van DFW te ondersteunen zoals een plukdag bij appeltelers en de ‘Beter voor Natuur & Boer on tour caravan’. Daarnaast maakt Albert Heijn de plannen bekend voor een voedselbos waar, samen met appel- en peerleverancier Vogelaar Vredehof, de komende jaren onderzoek wordt gedaan naar natuurinclusieve teelt.  

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Ik vind het mooi dat tijdens Dutch Food Week in de breedte aandacht is voor ons voedsel en de makers ervan. We mogen allemaal de waarde van voedsel voor onze samenleving en voor ons als mens nooit onderschatten. Daarom steunen wij de Dutch Food Week alweer voor het 8e jaar op rij." 

On tour en appels plukken  
Vandaag gaat, tijdens de aftrap van de Dutch Food Week, de tour van de Beter voor Natuur & Boer-caravan van start. Klanten kunnen komende week bij enkele winkels en op de plukdag meer informatie krijgen over de Beter voor Natuur & Boer-programma’s van Albert Heijn, kennis maken met boeren en telers en natuurlijk proeven van al het lekkers dat zij te bieden hebben. Voor iedereen die graag zelf de mouwen wil opstropen, organiseert Albert Heijn een appelplukdag. Op zaterdag 15 oktober kunnen klanten een kijkje nemen op het erf van een aantal van de Beter voor Natuur & Boer-telers en er zelf appels plukken.  

Albert Heijn-voedselbos  
Wat vraagt de toekomst van ons? Dit onderzoekt Albert Heijn, samen met appel- en peerleverancier Vogelaar Vredehof waarmee de supermarkt al meer dan 50 jaar samenwerkt, in een voedselbos dat volgend jaar aangelegd wordt. In het voedselbos worden onder andere teeltcombinaties gemaakt van fruit- en notenbomen met eenjarige gewassen om zo te leren hoe een natuurinclusieve manier van telen kan bijdragen aan meer biodiversiteit en minder milieubelasting. Het voedselbos sluit goed aan bij de initiatieven om teelt verder te verduurzamen zoals de Beter voor Natuur & Boer-programma’s waarmee Albert Heijn invulling geeft aan de missie om samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.