Zaandam,
06
april
2021
|
09:31
Europe/Amsterdam

Albert Heijn schenkt met stollenactie Pasen €827.668 euro aan maatschappelijke partners

Donatie gaat naar voedselhulpprogramma’s van het Nederlandse Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland

Samenvatting

Met Pasen organiseerde Albert Heijn, net als met Kerst, de stollenactie en ging er voor elke verkochte feeststol tot en met tweede paasdag 1 euro naar de maatschappelijke partners: het Nederlandse Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland. Dit is het mooie bedrag van €827.668 geworden. Albert Heijn doneert dit bedrag in boodschappenkaarten aan de voedselhulpprogramma’s van deze organisaties. Hier is grote behoefte aan. Alle drie de organisaties zien een stijgende vraag naar voedselhulp in Nederland en verwachten dat dit ook in 2021 zal blijven toenemen.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Met trots kijk ik terug op onze stollenactie rond Pasen, waardoor we nu het prachtige bedrag van €827.668 geven aan onze vaste maatschappelijke partners: het Nederlandse Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland. Door onze versterkte samenwerking met hen geven we jaarrond meer dan 100.000 gezinnen die het nodig hebben een extra steuntje in de rug. Albert Heijn wil graag beter eten voor iedereen bereikbaar maken. Daarom ondersteunen we al jarenlang deze drie organisaties, die fantastisch werk doen met hun voedselhulpprogramma’s in Nederland.”

Albert Heijn en maatschappelijke partners
Albert Heijn is vaste partner van het Nederlandse Rode Kruis en doneert jaarlijks een groot aantal boodschappenkaarten ten behoeve van het voedselprogramma in Nederland. Ook is Albert Heijn al jaren vaste partner van Voedselbanken Nederland en doneert naast steun met boodschappenkaarten en diverse inzamelingsacties, jaarlijks ongeveer 4,3 miljoen producten. Daarnaast is Albert Heijn vaste partner van de LINDA.foundation. De LINDA.foundation geeft gezinnen met kinderen die het moeilijk hebben een steuntje in de rug en kweekt meer begrip voor de (vaak verborgen) armoede in Nederland. Albert Heijn ondersteunt de foundation met boodschappenkaarten.