Zaandam,
26
september
2019
|
10:43
Europe/Amsterdam

Albert Heijn start nieuwe campagne

Ilse nieuwe gezicht van Albert Heijn

Samenvatting

Albert Heijn start vandaag met een nieuwe reclamecampagne. Daarin staat het dagelijkse leven centraal. De hoofdrol is weggelegd voor supermarktmanager Ilse. Met een knipoog wordt ze gevolgd in haar drukke leven, zowel in de winkel als met haar gezin. Ook introduceert de supermarktketen een nieuwe huisstijl met een nog grotere rol voor de bekende kleur blauw. De nieuwe pay-off luidt ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’.

Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie: “We zijn tegenwoordig allemaal graag lekker druk. Op het werk, met de kinderen, met hobby’s en sporten, sociale media, vrienden en familie. Bij Albert Heijn snappen we dat als geen ander, want we zijn al 130 jaar de vertrouwde supermarkt voor iedereen. We inspireren je dagelijks om meer uit het leven te halen, op de manier die bij jou past. Ongeacht waar je woont, wat je zoekt, waar je bent of wat je te besteden hebt. We zijn er altijd en overal voor je: met een winkel om de hoek, online en onderweg. Dat maken we allemaal zichtbaar in deze campagne.”

Trots op blauw

De nieuwe campagne van Albert Heijn start zondag met een introductiecommercial waarin Ilse zich voorstelt aan Nederland. Daarna volgen commercials waar het dagelijkse leven centraal staat en hoe Albert Heijn het gemakkelijker, betaalbaarder, gezonder en lekkerder maakt voor haar klanten. Ilse staat dicht bij de klanten van Albert Heijn, want ze heeft dezelfde dagelijkse uitdagingen.

Tegelijk introduceert Albert Heijn ook een nieuwe huisstijl, volop blauw. Klanten zien dat terug in de winkels, online, en in de AH app. “De kleur oranje blijft staan voor de aantrekkelijke bonusaanbiedingen. En is natuurlijk ook de kleur van het Nederlands elftal en de KNVB, waar we sinds kort partner van zijn”, aldus Van der Zanden.

Nieuwe manier van werken

De reclamecampagne is een co-creatie van Albert Heijn en TBWA\Neboko. De teams hebben nauw samengewerkt om een onderscheidende en eigentijdse campagne te ontwikkelen en te vertalen in een hele reeks uitingen naar klanten en medewerkers.

De nieuwe campagne van Albert Heijn is de afgelopen dagen geïntroduceerd bij alle 100.000 collega’s in de winkels, distributiecentra, home shop centers en kantoor, en start vandaag op sociale media. De eerste tv-commercial duurt 90 seconden en is voor het eerst te zien op zondag 29 september, om 20:10 uur in de reclameblokken op RTL4, RTL7 en NPO2.

Campagne credits

Albert Heijn : Johan van der Zanden, Joyce Bierman, Inge Wortelboer, Vanessa Hofland

Co-creatie bureaus : TBWA\Neboko, Boomerang, Dentsu Aegis, AH Studio, Holy Fools (productie) en Jelle de Jonge (regie)