Zaandam,
27
augustus
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Albert Heijn voegt Genius glutenvrij brood aan assortiment toe

Marit van Egmond, Albert Heijn directeur merchandising en sourcing Vers
We zijn bij Albert Heijn erg blij met de producten van Genius in ons assortiment. Genius heeft op het gebied van de productie van glutenvrije producten een aantoonbare staat van dienst in het Verenigd Koninkrijk, waar het nr. 1 merk is.
Marit van Egmond, Albert Heijn directeur merchandising en sourcing Vers

Albert Heijn voegt vanaf 25 augustus 2014 vers gebakken Genius glutenvrije producten toe aan het assortiment. Dat assortiment glutenvrije producten van Genius bestaat uit broden, broodjes en muffins.

Daarmee is Albert Heijn de enige supermarkt in Nederland die Genius-producten verkoopt. Ook enkele Albert Heijn winkels in België gaan een assortiment Genius-producten verkopen. Genius Gluten Free, de grootste bakkerij van verschillende 'vrij-van'-producten en marktleider in het Verenigd Koninkrijk, breidt daarmee uit naar Nederland als eerste bakkerijmerk dat verse, glutenvrije producten in de schappen van de bakkerijafdeling van een supermarkt heeft staan.

De Genius-producten vertegenwoordigen een aanzienlijke aanvulling op het glutenvrij aanbod van Albert Heijn en zullen worden verkocht op de bakkerijafdeling, voorzien van een speciaal voor de Nederlandse markt ontworpen verpakking.

De categorie glutenvrij maakt in Nederland een sterke groei door en men verwacht een jaarlijks groeipercentage van meer dan 5% tot 2018.

Albert Heijn directeur merchandising en sourcing Vers, Marit van Egmond: "We zijn bij Albert Heijn erg blij met de producten van Genius in ons assortiment. Ze bieden onze klanten op het gebied van glutenvrij een smakelijke keus aan vers gebakken brood, broodjes en muffins. Genius heeft op het gebied van de productie van glutenvrije producten een aantoonbare staat van dienst in het Verenigd Koninkrijk, waar het nr. 1 merk is. Wij zijn blij dat we hun uitstekende verse producten exclusief kunnen aanbieden aan de Nederlandse consument."

Genius commercieel directeur Dave Shaw: "Nederland is een van de snelstgroeiende glutenvrijmarkten in Europa en wij zien uitstekende kansen om een toenemend aantal consumenten te bereiken die overwegen over te stappen op een glutenvrij of glutenarm dieet. Albert Heijn is met deze lancering de eerste grote Nederlandse retailer die deze trend omarmt en zo veel investeert in de categorie glutenvrij. Als koploper in onze sector zijn we uiterst verheugd dat we met marktleider Albert Heijn kunnen samenwerken en de Nederlandse consument te kunnen laten profiteren van onze innovaties.”

Er zijn nog geen berichten gepubliceerd.