Zaandam,
30
juli
2020
|
16:02
Europe/Amsterdam

Albert Heijn zet volgende stap naar Food & Tech bedrijf met AH Technology

Op zoek naar data-, digital- en techtalent via wervingscampagne

Samenvatting

Albert Heijn richt de AH Technology community op om goed in te kunnen spelen op de veranderende wensen en behoeften van klanten. Met de inzet van moderne technologieën, maakt de supermarkt het boodschappen doen voor klanten nog leuker en makkelijker. Albert Heijn investeert in data, digital en tech om verder te transformeren van supermarkt naar toonaangevend Food & Tech bedrijf.

AH Technology: Reinventing Food Retail everyday
Technologie is steeds meer aanwezig in het dagelijks leven en dus ook als het gaat om voeding en boodschappen doen. Albert Heijn is daarom de komende tijd op zoek naar data-, digital- en techtalent. Met de arbeidsmarktcampagne “AH Technology: Reinventing Food Retail everyday” is Albert Heijn op zoek naar data-, digital- en techmedewerkers om functies als Agile Tester, Data Scientist, Technical Web Analyst te vervullen en projecten als een chatbot, verdere ontwikkeling van zelfscankassa’s en recent de digitalisering van de koopzegels vorm te geven. Zo transformeert Albert Heijn naar een toonaangevend Food & Tech bedrijf.

Doelstelling
Er werken nu al 500 mensen binnen AH Technology, voor komend jaar is het doel om er nog zeker 200 aan te nemen. “Digitaal groeit bij Albert Heijn als kool. Gezien de ontwikkelingen in de (online) foodbranche is het van belang om daarin te blijven investeren. We zetten daarom continu stappen en doen dat nu met AH Technology. De projecten en digitale oplossingen die door AH Technology ontwikkeld worden, ga je overal terugzien: op de website, bij onze bezorgservice en natuurlijk in onze de winkels ”, aldus Gerhard van der Bijl, CIO/CTO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.

Tech-innovaties
Naast de lancering van de arbeidsmarktcampagne staat er nog een aantal mooie tech-lanceringen op de planning. Deze week start een kleinschalige test in Hoofddorp waarbij de klant door middel van Augmented Reality door de winkel geleid wordt om zo snel en efficiënt naar de boodschappen te gaan die op het lijstje staan. Ook start Albert Heijn in het najaar een test in Delft waarbij onderzocht wordt of het zelfscannen door middel van beeldregistratie van het boodschappenmandje nog makkelijker gemaakt kan worden.

De vacatures zijn te vinden op werken.ah.nl en via LinkedIn.