Zaandam,
10
mei
2019
|
10:00
Europe/Amsterdam

Design van Albert Heijn eigenmerk-producten valt internationaal in de prijzen

Albert Heijn wint vijf Vertex Awards voor het design van eigenmerk-producten. De verpakkingslijnen van AH Siroop, AH Meer dan Pasta, AH Hagelslag en AH Boerderijzuivel werden bekroond met een gouden award. Bovendien werd Albert Heijn uitgeroepen tot Retailer of the Year vanwege de hoogste scores die werden behaald op alle onderdelen.

Albert Heijn wint de Awards op basis van creativiteit, verkoopbaarheid en innovatie. Dit jaar had de jury – die bestaat uit design-experts uit de hele wereld - de opdracht de beste ontwerpen te kiezen uit meer dan 400 producten/inzendingen uit 33 landen.

“We vinden het een compliment dat we op internationaal niveau in de prijzen zijn gevallen met het design van onze eigen merk producten”, aldus Jeroen Provoost, Manager Design & Visuele Identiteit bij Albert Heijn. “Onze belangrijkste drijfveer voor het ontwikkelen van krachtige designs is dat we klanten willen raken op ieder moment dat ze boodschappen bij ons doen. We maken een zorgvuldige afweging op basis van productkenmerken, de beoogde doelgroep en ontwikkelingen in de markt.”

Over Vertex
De Vertex awards is een wereldwijde competitie exclusief gewijd aan het design van eigen merk producten van retailers. De ontwerpen worden beoordeeld door een jury bestaand uit experts uit de hele wereld en prijzen worden toegekend op basis van creativiteit, verkoopbaarheid en innovatie.