02
mei
2022
|
09:42
Europe/Amsterdam

Geen gratis plastic zakjes meer bij groente- en fruitafdeling van Albert Heijn

Samenvatting

Vanaf vandaag zijn er geen gratis plastic zakjes meer op de groente- en fruitafdeling van Albert Heijn-winkels te vinden. Dat scheelt 130 miljoen zakjes -oftewel 243.000 kilo plastic- per jaar. Klanten kunnen voortaan gebruik maken van duurzame verszakjes. Deze zijn wasbaar en gaan tientallen keren mee. 

Iedereen kent de plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. Handig voor losse appels of sperziebonen, maar slecht voor het milieu als je ze niet goed recyclet. Daarom neemt Albert Heijn afscheid van deze zogenaamde ‘hemdtasjes’. Daarvoor in de plaats komen duurzame verszakjes die klanten keer op keer kunnen gebruiken.

Ook bij het thuisbezorgen van de boodschappen heeft Albert Heijn de plastic tasjes aangepakt. Die kunnen klanten meegeven aan de bezorger. Hierdoor kan op jaarbasis zelfs 645.000 kilo plastic (31 miljoen tasjes) op een verantwoorde manier worden gerecycled. 

Missieverslag
Albert Heijn werd dit jaar voor de zesde keer op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2022, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Om klanten inzicht te geven in de stappen die gezet worden op het gebied van duurzaamheid werd eind april het missieverslag over 2021 gepubliceerd. Hierin rapporteert Albert Heijn over de voortgang op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving, vanuit de overtuiging dat eten en drinken hierin een essentiële rol speelt.