Zaandam,
13
september
2019
|
09:38
Europe/Amsterdam

Internationale prijzen voor Albert Heijn-design

Albert Heijn wint vier Pentawards voor het design van eigenmerk-producten. De ontwerpen van Excellent thee, Meer dan Pasta en het design van de producten voor een Mexicaanse taco-of wrapmaaltijd zijn bekroond met ‘s werelds meest prestigieuze verpakkingsprijs Pentawards. Excellent thee viel in de prijzen met een gouden award. Meer dan Pasta veroverde zilveren bokalen in twee categorieën en het Mexicaanse concept behaalde een bronzen award.

Jury-oordeel
De gouden award voor Excellent thee werd binnengesleept op basis van de totaaluitstraling. Meer dan Pasta, de innovatieve productlijn bestaande uit pasta en rijst op basis van peulvruchten, gaat er met twee zilveren awards vandoor. De producten uit de Mexicaanse taco- of wrapmaaltijd-serie wisten de jury te overtuigen met hun opvallende sombrero’s en zijn goed voor een bronzen award.

Dit jaar had de jury de opdracht de beste ontwerpen te kiezen uit meer dan 16.000 inzendingen ingestuurd vanuit 64 landen.

“Wij zijn heel trots dat we weer op internationaal niveau in de prijzen zijn gevallen”, aldus Jeroen Provoost, Director Design bij Albert Heijn. “Wij streven ernaar design te creëren dat zowel onderscheidend als herkenbaar voor onze klanten is. Wij willen onze klanten elke dag weer inspireren, niet alleen met lekker eten, maar ook met producten die een mooie verpakking hebben. Het is een prachtige beloning dat we na Brouwers, Perla en Delicata voor het vierde jaar op rij Pentawards in de wacht hebben gesleept.”

Over Pentawards
De Pentawards is sinds 2007 uitgegroeid tot de grootste en meest prestigieuze verpakkingsdesign competitie ter wereld. De ontwerpen worden beoordeeld door een jury bestaand uit experts uit de hele wereld en prijzen worden toegekend op basis van vier criteria: totaaluitstraling, expressie van het merk, creativiteit & innovatie en emotionele verbinding.