01
november
2016
|
19:43
Europe/Amsterdam

‘Kaas in ’t Bakkie’ winnaar eerste AH Product Pitch

Biologische kaasfondue binnenkort verkrijgbaar in winkels van Albert Heijn

De afgelopen maanden hebben tientallen jonge ondernemers meegedaan aan de ‘AH Product Pitch’, om hun product in de schappen van Albert Heijn te krijgen. ‘Kaas in ’t Bakkie’, van ondernemers Bob van Oosterhout en Paul en Wouter Rodenberg, heeft de wedstrijd gewonnen en krijgt van Albert Heijn één jaar exclusieve schapruimte, coaching om groeiplannen te realiseren en een investeringspakket ter waarde van €100.000,-. De jury van experts wees ook drie runners-up aan, die naast schapruimte en coaching, een investeringspakket winnen ter waarde van €50.000,-.

Gedurende de maand september hebben tientallen jonge ondernemers met een vernieuwend product zich ingeschreven voor de AH Product Pitch. Na een voorselectie in oktober hebben 10 jonge ondernemers de kans gekregen hun product te pitchen aan een jury van experts in het Amsterdamse startupgebouw B.Amsterdam. Naast winnaar 'Kaas in ‘t Bakkie' vielen nóg drie jonge ondernemingen in de prijzen: ‘Gebrouwen door Vrouwen’, ‘Omapost’, en ‘VanBlik’.

Diversiteit en innovatie in het winkelschap
Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: “De producten van winnaar en runners-up voldoen aan een aantal kenmerken: een onderscheidende propositie passend op de behoefte van onze klanten en praktische haalbaarheid. Daarnaast hebben we natuurlijk gekeken naar de ondernemers; hun ambitie, ervaring en presentatie. Doel is om onze klanten te blijven verrassen en de winnende producten zorgen voor nog meer diversiteit en innovatie bij Albert Heijn.”

Om jonge ondernemers te laten groeien naar de volgende fase, krijgen de winnaars, naast het investeringspakket en exclusieve schapruimte, een coachingstraject aangeboden om groeiplannen nog beter te realiseren. Winnaar ‘Kaas in ’t Bakkie’: “We zijn erg verheugd met het winnen van de AH Product Pitch. Samenwerking met Albert Heijn geeft ‘Kaas in ’t Bakkie’ de mogelijkheid om gestelde groei- en professionaliseringsambities sneller en beter te realiseren, zodat consumenten nog eerder kunnen genieten van onze overheerlijke biologische fonduekaas”.

Stimuleren ondernemerschap
Deze eerste Product Pitch is een initiatief van Albert Heijn om jong ondernemerschap te stimuleren, doorlopend vernieuwend te zijn in het assortiment en klanten te blijven verrassen met vernieuwende producten. De jury van de Product Pitch bestaat, naast Marit van Egmond, uit Henk van Harn (‎VP Strategic Sourcing & Sourcing Support), Carlijn Olthof (Director Merchandising & Sourcing Fresh), Sjoerd Holleman (Senior Finance Director Merchandising & Sourcing) en Bruce Peters (franchiseondernemer Albert Heijn).

***

Noot voor de redactie, niet geschikt voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Albert Heijn, afdeling Mediarelaties.
Telefoonnummer: 088 659 2020; e-mail: pers@ah.nl