Zaandam,
06
december
2021
|
06:00
Europe/Amsterdam

Kerstcampagne Albert Heijn in teken van liefdevolle kerst

Albert Heijn zet dit jaar in op de meest liefdevolle kerst ooit. In de kerstcampagne ligt daarom de nadruk op gezellig samenzijn met familie en vrienden en feestelijk uitpakken op tafel. Als onderdeel van deze campagne komt Albert Heijn dit jaar met een bijzondere reclame. In het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar zoekt een eenzame hoofdrolspeler zijn grote liefde om samen kerst door te brengen.

De kerstcommercial van Albert Heijn is anders dan andere jaren. Niet Ilse, Bart, Tommy of oma spelen de hoofdrol, maar Harry, de hamster van supermarktmanager Ilse. In een minispeelfilm van 80 seconden beleeft Harry een spannend avontuur om samen met zijn geliefde kerst te kunnen vieren. Dat lijkt te lukken, totdat ...

Op 6 december rond 18:00 uur gaat de kerstcommercial op alle Nederlandse zenders in première. Met verschillende korte commercials vlak na de hoofdcommercial, licht Albert Heijn het speciale kerstassortiment uit.

The Voice-winnaar Dennis van Aarssen
Tijdens de commercial van Albert Heijn klinkt op de achtergrond het wereldberoemde ‘Have Yourself a Merry Little Christmas’, voor het eerst gezongen door Judy Garland in 1943. Daarna is deze kerstklassieker vele malen gecoverd, onder meer door Frank Sinatra (1950 en 1963), Bing Crosby (1962), Luther Vandross (1995), Michael Bublé (2011) en John Legend (2018). Voor deze speciale gelegenheid heeft de Nederlandse zanger Dennis van Aarssen het lied opnieuw uitgebracht. Dennis is winnaar van The Voice of Holland (2019) en de Edison Jazzism Publieksprijs 2020. De songtekst past helemaal bij de kerstcommercial van Albert Heijn en hoe we kerst dit jaar samen met familie en vrienden beleven.

All You Need Is Love
Bij een liefdevolle kerst hoort ook de traditionele kerstspecial van het tv-programma All You Need Is Love (24 december om 20:00 uur bij RTL 4). Robert ten Brink en kerstavond zijn al bijna dertig jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit jaar slaan Albert Heijn en All You Need Is Love de handen ineen om dat liefdevolle gevoel al eerder in alle huiskamers te krijgen. Samen brengen zij vanaf 13 december in een dagelijkse korte uitzending (rond 18:45 uur bij RTL 4) mensen aan tafel die vorig jaar door alle coronamaatregelen kerstmis niet samen hebben kunnen vieren.

Bovendien kunnen klanten vanaf 6 december met een kaart in de speciale hartvormige brievenbus in de winkel laten weten wie dit jaar een extra liefdevolle kerst verdient. Per winkel zijn er twee winnaars. Zij ontvangen een mooi kerstcadeau inclusief een boodschappenkaart voor een uitgebreid kerstmenu. De in totaal 2.000 winnaars worden een week voor kerst bekend gemaakt.

Samen eten verbindt
In december zet Albert Heijn zich in voor iedereen die graag samen kerst wil vieren, maar nog niet weet met wie. Daarom organiseren Resto VanHarte en Albert Heijn op 24 december een groot online evenement. In deze interactieve kerstshow wordt samen gekookt, speelt een band al je favoriete kersthits en ontmoeten bezoekers elkaar in het online buurthuis. Naar verwachting zullen zo’n 25.000 mensen zich opgeven.

Campagne credits

Albert Heijn: Johan van der Zanden, Joyce Bierman, Inge Wortelboer, Sanne Flaman, Carlijn van Brug.
Co-creatie bureaus: TBWANeboko, Boomerang, Dentsu, AH Studio, Holy Fools (productie), Jelier & Schaaf (art department), Jelle de Jonge (regie), Marc Bechtold (edit), Ambassadors (post production) en Public Audio (sound).
All You Need Is Love: RTL, Ad Alliance.