18
augustus
2023
|
13:50
Europe/Amsterdam

Meer eigen merk in de boodschappenmand

Samenvatting

Het aantal eigen-merkproducten in de boodschappenmand neemt voor het derde jaar op rij toe. Dat deelt Albert Heijn aan de vooravond van de nieuwe campagne ‘Beter in eigen merk. En dat merk je.’ die aanstaande maandag begint. Hierin laat Albert Heijn klanten zien dat ze voor een scherpe prijs kunnen kiezen uit lekkere, gezonde en duurzame producten van het eigen merk.

De campagne richt zich op betaalbaarheid en in het bijzonder op de uitstekende kwaliteit van de eigen-merkproducten. Het eigen merk is altijd al speerpunt geweest bij Albert Heijn waarbij het uitgebreide aanbod continu wordt vernieuwd. Het eigen-merkassortiment wordt ontwikkeld door eigen productexperts, kwaliteitsmanagers, culinaire chefs en onze partners, en ook altijd getest in onze keukens en bij klanten. Zo slaagt de supermarktketen erin om al jaren toonaangevend te zijn met eigen-merkproducten en dat wordt gezien: de producten vallen regelmatig in de prijzen, van de Consumentenbond tot de Telegraaf Smaaktest en van de Grote Hamersma maar het allerbelangrijkst is natuurlijk de erkenning van klanten zelf.

“We zien dat klanten steeds meer op de prijs letten en vaker eigen-merkproducten kopen,” zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. “Met ons eigen merk, en in het bijzonder met onze Prijsfavorieten, maken we het mogelijk om te kiezen voor de allergoedkoopste producten van topkwaliteit. Van zuivel tot wasmiddel, met ons eigen merk zit je altijd goed. Dat willen we heel Nederland laten merken.”

Prijsfavorieten zijn de inmiddels 2.000 allergoedkoopste eigen-merkproducten van Albert Heijn, te herkennen aan het blauwe duimpje. Voor alle dagelijkse boodschappen en alles voor in het huishouden zijn er Prijsfavorieten beschikbaar.

Eigen merk niet meer weg te denken
Klanten van Albert Heijn kunnen inmiddels kiezen uit 10.000 eigen-merkproducten en uit onderzoek blijkt dat klanten ook dit jaar weer meer eigen-merkproducten kopen dan voorheen. Zo is de verkoop van bijvoorbeeld de prijswinnende AH 100% Pindakaas verdubbeld. Daarnaast zijn de bekende merken van Albert Heijn, Perla koffie, Delicata chocolade, Care drogmetica, Zaanse Hoeve zuivel, Brouwers Bier en Zaanlander Kaas, inmiddels niet meer weg te denken uit de boodschappenmand.

Gevarieerd aanbod van voordelige boodschappen
“Ons eigen merk is natuurlijk één manier om voordelig uit te zijn, maar we bieden nog veel meer voordeel voor onze klanten,” aldus Johan van der Zanden. “Zo heeft Albert Heijn de meeste en beste aanbiedingen van Nederland met wekelijks honderden Bonusaanbiedingen. Bovendien krijgen klanten met Mijn Albert Heijn Premium nog meer korting.”

De campagne ’Beter in eigen merk. En dat merk je.’ loopt van komende maandag tot half september. De commercial is hier te zien.