17
oktober
2022
|
08:34
Europe/Amsterdam

Mijn Albert Heijn Premium geeft boost aan biologisch

Abonnement viert eenjarig bestaan

Samenvatting

Mijn Albert Heijn Premium bestaat deze maand één jaar. Het abonnement, waarmee klanten makkelijk kunnen besparen op hun dagelijkse uitgaven, heeft inmiddels zijn weg gevonden naar bijna 600.000 klanten. Zij besparen flink op hun boodschappen: meer dan een kwart komt ruim boven de €100 besparing uit. De introductie van het abonnement zorgt bovendien voor een groei in de verkoop van biologisch assortiment. 

 

Vorig jaar introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een ‘omnichannel’ abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen nog meer besparen op hun dagelijkse uitgaven. 

Meer biologisch 
In lijn met de missie van Albert Heijn om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen, is biologisch assortiment opgenomen in het Mijn Albert Heijn Premium-abonnement. Dit maakt het voor klanten extra voordelig biologisch te winkelen; zij krijgen namelijk 10% korting op biologische producten. En dat werkt: klanten met Mijn Albert Heijn Premium besteden gemiddeld 25% meer aan biologisch assortiment. De populairste biologische producten onder abonnees zijn groenten, aardappelen, zuivel, gekoelde sappen en ontbijtproducten. 

Veel voordeel, nu ook als cadeau 
Het afgelopen jaar werd door abonnees van Mijn Albert Heijn Premium flink bespaard op de boodschappen, onder andere met de vijf extra Bonus Box aanbiedingen. De helft bespaarde €50 of meer en ruim een kwart komt zelfs boven de €100 uit. Naast Mijn Albert Heijn Premium heeft Albert Heijn nog meer in huis om prijsbewust te winkelen; met meer dan 1.500 Prijsfavorieten kunnen klanten alle dagelijkse boodschappen voordelig inkopen. Daarnaast zijn er wekelijks honderden Bonusaanbiedingen. Zo kunnen klanten zeker 20% besparen op hun boodschappen. Abonnees van Mijn Albert Heijn Premium maken daarnaast veel gebruik van de korting op het Club Gall & Gall VIP-membership en Select van bol.com waardoor steeds meer synergie ontstaat tussen de merken van Ahold Delhaize in Nederland. Nieuw is de Premium cadeaukaart waarmee klanten de mogelijkheid krijgen het voordeel aan iemand cadeau te geven. De cadeaukaarten zijn vanaf 24 oktober verkrijgbaar. 

Klanten vieren mee 
Albert Heijn viert het eenjarig bestaan van het abonnement de komende weken met klanten. Onder het mom ‘Het voordeel ligt voor het oprapen’ kunnen zij Mijn Albert Heijn Premium gratis een maand proberen. Bestaande Premiumklanten krijgen ter gelegenheid van dit feestelijke moment korting op een bos bloemen.