Zaandam,
27
mei
2021
|
11:59
Europe/Amsterdam

Oranjespelers Depay, Wijnaldum, Blind en Van de Beek in de basis bij Albert Heijn

Albert Heijn lanceert EK-campagne met Hollandicons

Samenvatting

Alles voor Oranje! Daarmee start vandaag de EK-campagne van Albert Heijn. De supermarkt is partner van de KNVB en Oranje. Klanten sparen de komende weken Hollandicons: tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons waarmee iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen kan versieren. Exclusief bij Albert Heijn zijn er aanmoedigingstattoos met de namen van spelers uit het Nederlands elftal. In de tv-commercial van Albert Heijn krijgen selectiespelers Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek een peptalk van supermarktmanager Ilse.

Klanten van Albert Heijn kunnen de komende EK-periode sparen voor Hollandicons. Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvangen zij gratis een Oranjefan-tattoo én een sticker. De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers met EK-emoticons, zoals aanmoedigingskreten, de beker, de leeuw en natuurlijk de namen van Oranjespelers. Zo kan heel Nederland zichzelf en het huis volplakken om te laten zien dat zij - net als Albert Heijn - supporter zijn van het Nederlands elftal. Ook is er een extra grote Oranjeleeuw raamsticker op A3-formaat om zo de Nederlandse straten te versieren. Als klanten Hollandicons over hebben of willen weggeven, dan kunnen deze in elke Albert Heijn in de speciale inleverbus. De supermarkt doneert deze aan bijvoorbeeld lokale voetbalverenigingen of de Voedselbank. De actie loopt vanaf 31 mei tot en met 27 juni 2021.

Wij kijken, als partner van de KNVB en supporter van voetballend Nederland, reikhalzend uit naar het komende EK. Want het verlangen om iets te vieren was mede door het afgelopen jaar nog nooit zo groot. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking en onze Oranjemannen. Wij zijn er voor iedereen, voor jong en oud, voor alle voetbalfans en natuurlijk de gezelligheidskijkers. Onze winkels kleuren de komende weken oranje en met de Hollandicons laten we met zijn allen zien dat dat we achter Oranje staan. Met wie of waar je ook kijkt, laat het Oranjefeest maar beginnen!
Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie Albert Heijn
download
Alles voor Oranje! EK-commercial Albert Heijn

TV-commercial “Wij houden van Oranje”
In de extra lange 80 seconden EK-commercial van Albert Heijn moedigt supermarktmanager Ilse Oranje enthousiast aan. Zij geeft het Nederlands elftal – en eigenlijk ons allemaal – een peptalk, die opzweept, herinneringen ophaalt, emotioneert en verbindt. Met een knipoog en een lach. Selectiespelers Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek zijn in de commercial druk in de weer met de Hollandicons. Wijnaldum is geïnspireerd door de tatoeages van Depay en plaatst enkele Hollandicons op zijn rug. Depay moet nog wel even kijken waar hij er zelf nog een kan plakken. Ondertussen zwelt de muziek aan en horen we steeds luider gejuich klinken en “Wij houden van Oranje”, dé voetbalklassieker van André Hazes. Met een heuse bitterballenbaan zijn huizen met elkaar verbonden – misschien wel dé oplossing voor buren of studentenhuizen komende weken – en geniet Nederland samen van dit bijzondere EK.

Oranje AH-hamsterknuffels, Heldenshirt en KNVB-lijn
Albert Heijn heeft de komende weken alles in huis voor het EK, van borrelassortiment tot makkelijke maaltijden en van EK-tompouces en Oranje donuts tot Oranje verspakketten. Daarnaast ligt er een doorlopend Oranje non-food assortiment in de winkels, waaronder een complete officiële KNVB-lijn met onder andere een voetbal, rugtas, voetbalsjaal en petje. Albert Heijn introduceert bovendien drie paar limited edition Oranje AH-sokken en drie nieuwe Oranje AH-hamsterknuffels.

Met diverse A-merken zijn exclusieve samenwerkingen opgezet en klanten van Albert Heijn krijgen bij aankoop van geselecteerde producten verschillende EK-merchandise gratis (of met een kleine bijbetaling), zoals unieke EK-glazen (Heineken), een EK-speelkalender (Coca-Cola), de juich-handdoek (Staatsloterij) én het Heldenshirt met cape voor kinderen en volwassenen (Unilever).

Oranje winkels en sushiballen
Ook in de winkels van Albert Heijn is het ‘Alles voor Oranje!' Ze zijn de komende weken van onder tot boven oranje, met extra veel Bonusaanbiedingen, plafondhangers, schapstickers, raamstickers, filmpjes op de digitale schermen en natuurlijk de Hollandicons. Klanten kunnen op de foto met hun Oranjehelden, die staan afgebeeld op levensgrote displays. Ook de Allerhande kleurt oranje. Deze EK-editie staat boordenvol ‘voetbalfood’ recepten, zoals sushiballen, borrelhappen en feestelijke maaltijden. Én met exclusieve interviews met spelers uit het Nederlands elftal.