16
april
2024
|
15:06
Europe/Amsterdam

Reactie Albert Heijn dagvaarding Consumentenbond

Albert Heijn heeft de dagvaarding van de Consumentenbond ontvangen en bestudeert deze. Vanzelfsprekend is onze doelstelling om er altijd voor te zorgen dat klanten de juiste prijs krijgen. Bij meer dan 99% van de artikelen wordt de prijs op het schap centraal aangestuurd en op electronische schaplabels actueel en accuraat weergegeven. Ook bij lokale aanbiedingen of bij het verkopen van overblijvers vinden we dat onze prijzen 100% correct moeten zijn, maar daar komt mensenwerk bij kijken.

Uit onze metingen komt naar voren dat het sporadisch voorkomt, bij lokale aanbiedingen. Bij digitale schapkaartjes komen foutieve prijzen niet voor. We kijken voortdurend waar we nog verder kunnen verbeteren, hier hebben we structureel aandacht voor. Daarnaast hebben wij een onvoorwaardelijke garantie; bij een foute prijs compenseren we altijd al en geven het betreffende product eenmalig gratis mee.

Al eerder hebben wij onze bevindingen met de Consumentenbond gedeeld en wij blijven inzetten op constructief overleg met hen.