Zaandam,
13
september
2017
|
13:39
Europe/Amsterdam

Regionale smaak krijgt hoofdrol in vleesschap Albert Heijn

Albert Heijn gaat het vleesschap nog meer toespitsen op regionale voorkeuren. Winkels in het oosten van Nederland krijgen bijvoorbeeld een groter assortiment varkensvlees en in het westen van het land komt het accent op rundvlees en biologisch vlees te liggen. Vanaf aanstaande maandag wordt niet alleen de verhouding van de verschillende vleessoorten aangepast, ook worden per regio nieuwe producten toegevoegd die zijn toegespitst op de regionale smaak.

 

 

Grove of fijne braadworst
Er zijn veel regionale verschillen in de vleesconsumptie. Klanten in het oosten van het land eten van oudsher meer varkensvlees en hebben bijvoorbeeld een voorkeur voor grotere stukken vlees zoals rollades en procureur. In het westen van het land is rundvlees populairder en is er meer vraag naar biologisch vlees en in het Noorden van het land eten consumenten graag vleesproducten met kruidnagel. Ook zie je een verschil in het soort verpakkingen dat door klanten wordt gekocht. Zo worden in het noorden van Nederland vaker grotere verpakkingen gekocht dan in de rest van het land. Het assortiment in winkels verschilde al op basis van de klantvraag, met de nieuwe indeling van het vleesschap is er straks een duidelijk onderscheid tussen winkels in de verschillende regio’s.

Nieuwe producten
In totaal worden 20 nieuwe producten toegevoegd, waaronder varkensprocureur, varkensoester, rolladeschijf, grove varkensbraadworst met kruidnagel en ossenstaart. Alle varkensvleesproducten komen van Nederlandse boeren en hebben minimaal een ster van het Beter Leven Keurmerk. Het aantal en de selectie nieuwe producten verschilt per regio.

Streeckgenoten
Eerder dit jaar introduceerde Albert Heijn ‘Streeckgenoten’: ambachtelijke vleeswaren van de beste slagers uit de regio. Met de differentiatie van het vleesschap sluit het assortiment van de winkel vanaf komende maandag nog beter aan op wat klanten in de omgeving graag eten.