Zaandam,
23
februari
2021
|
10:23
Europe/Amsterdam

Toelichting Albert Heijn over leveringsvoorwaarden leveranciers

N.a.v. artikel Het Financieele Dagblad, 23 februari 2021

Samenvatting

Onderstaande betreft nadrukkelijk niet de boeren, telers en strategische partners in onze eigen, gesloten versketens. Met hen hebben we vaste, langjarige afspraken.

Albert Heijn maakt ieder jaar met leveranciers contractuele afspraken, onder andere over de leveringszekerheid van producten. Dat doen we om ervoor te zorgen dat klanten altijd al hun boodschappen bij ons kunnen vinden. Op dit moment zijn we in dialoog met een aantal leveranciers over de afspraken voor dit jaar. 

Garanties stellen aan leveringen is normaal, niet alleen bij Albert Heijn maar in de gehele branche. Alle afspraken stellen we in goed onderling overleg vast. Deze kunnen dan ook verschillen per leverancier. 

Gezien de bijzondere omstandigheden in het afgelopen jaar is Albert Heijn juist heel soepel omgegaan met alle leveringsvoorwaarden. Ook in de toekomst zullen we dat blijven doen in bijzondere omstandigheden en bij overmachtsituaties. Albert Heijn heeft begrip voor de bijzondere omstandigheden waar iedereen wereldwijd mee te maken heeft. Daarom heeft Albert Heijn het afgelopen jaar geen enkele boete opgelegd aan leveranciers die als gevolg van corona niet aan de leveringsafspraken konden voldoen. Zolang de pandemie voortduurt, zullen we dat ook niet doen.