Zaandam,
01
mei
2018
|
07:25
Europe/Amsterdam

Wie wordt de volgende Abel's Deli?

Vorig jaar won Abel’s Deli de Product Pitch: een jaarlijks initiatief van Albert Heijn om jong ondernemerschap te stimuleren en vernieuwende producten te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen klanten de vijf verse en verrassende maaltijdpotten van Abel’s Deli vinden in ruim 100 Albert Heijn-winkels. Ondertussen is de strijd om een plek op het schap weer losgebarsten, inschrijven kan nog tot en met woensdag 2 mei. Op 23 mei mogen 15 ambitieuze ondernemers zich presenteren tijdens een nieuw element van de Product Pitch: de Morning Market.

Winnaars op het schap
Abel's Deli, een vernieuwend versconcept van ondernemer Jesse van Donk, won in 2017 de Product Pitch. In ruim 100 Albert Heijn-winkels liggen vanaf deze week vijf van zijn verse maaltijdpotten op het schap: Groente Medley, Pasta Pomodoro, Pasta Pesto, Italiaanse Tomatensoep en Fluweelzachte Pompoensoep. De potten zitten vol goede voedingsstoffen, gezonde vetten, eiwitten en verse groenten die in kleurrijke laagjes zijn opgestapeld. Omdat de maaltijden in CO2 neutrale en recyclebare potten zitten, zijn ze niet alleen duurzaam maar ook nog eens handig om mee te nemen naar werk of voor onderweg. De winnaars van de eerste twee edities van de Product Pitch - bouillon van Bouillon Brothers en de Ginmayo van restaurant Mossel&Gin - zijn ook te vinden bij een groot aantal Albert Heijn-winkels en op ah.nl.

Morning Market
Tijdens de Product Pitch dingen startups mee naar een plek in het schap, een geldbedrag voor de activatie van hun product en coaching om hun bedrijf te laten groeien. De 15 start-ups die dit jaar uit de eerste selectie komen, krijgen op woensdag 23 mei de kans om kennis te maken met Albert Heijn en hun product te presenteren aan category- en sourcing managers.  De 10 beste concepten gaan door naar de finale op 7 juni.