Zaandam,
06
december
2019
|
07:00
Europe/Amsterdam

Albert Heijn kerstcommercial: wat eten we dit jaar?

Meest favoriete gerechten van Nederland centraal in kerstcampagne

Kerst is de mooiste tijd van het jaar. In die periode draait alles om vrienden en familie, gezelligheid bij de warme kachel, kaarsjes aan, je huis versieren en – niet in de laatste plaats – om lekker eten en drinken. Dat is ieder jaar weer een uitdaging, want in deze hectische tijd ligt de lat hoger dan normaal. Iedereen wil toch elke keer weer het beste van zichzelf laten zien en een feestelijke kerstmaaltijd op tafel zetten. Maar waar begin je en hoe hou je het betaalbaar?

Dat alles staat centraal in de kerstcommercial van Albert Heijn. Ook dit jaar helpt Albert Heijn met alle kerstuitdagingen. Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie: “Albert Heijn gunt iedereen een onvergetelijke kerst, wat je budget ook is en hoe goed je ook kan koken. Om het Nederland daarbij zo makkelijk mogelijk te maken, delen we dit jaar alle gerechten en receptinspiratie in de kerst-Allerhande, via gerechtkaartjes in de winkels en in de Albert Heijn-app.”

Kerstcommercial
Albert Heijn deed uitgebreid onderzoek naar trends, zoek- en koopgedrag rondom de decemberperiode om uit te vinden wat Nederland het allerliefst eet met kerst. Op basis hiervan selecteerde Albert Heijn de favoriete kerstgerechten van Nederland. Die staan dit jaar centraal in de kerstcampagne. Albert Heijn heeft een oplossing voor zowel mensen die uitgebreid zelf willen koken als voor mensen die op zoek zijn naar een snel of makkelijk alternatief. In de kerstcommercial kunnen supermarktmanager Ilse en haar vriend Bart ook wel wat inspiratie gebruiken. Zij breken hun hoofd over die ene, jaarlijks terugkerende vraag: “Wat gaan we doen met kerst?”. Zoontje Tommy heeft de oplossing: “Zullen we kerst bij mij doen?”

Campagne
De kerstcommercial is de vierde commercial met supermarktmanager Ilse in de hoofdrol. Deze nieuwe campagne startte eind september met een introductiecommercial waarin Ilse zich voorstelde aan Nederland. Daarna volgden commercials over hoe Albert Heijn het gemakkelijker, betaalbaarder, gezonder en lekkerder maakt voor haar klanten. Inmiddels kennen de meeste Nederlanders de nieuwe payoff 'Dat is lekkere van Albert Heijn'. Ook de waardering voor de campagne is zeer groot, blijkt uit onderzoek.