Zaandam,
14
september
2017
|
09:00
Europe/Amsterdam

Albert Heijn introduceert intelligent boodschappenlijstje op ah.nl

Nog sneller online boodschappen doen

  • Albert Heijn start met persoonlijke boodschappenlijstjes voor online boodschappen doen
  • Voorspellingen zijn gebaseerd op eerder aankoopgedrag
  • Klanten controleren hun lijst en kunnen eenvoudig producten wegstrepen of toevoegen

Voor veel klanten is online boodschappen doen een uitkomst: je kunt 24/7 boodschappen doen op ah.nl en je boodschappen thuis laten bezorgen of ophalen bij een Pick Up Point. Alleen het maken van een online boodschappenlijstje kan soms een klus zijn, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde online bestelling uit 70 producten bestaat.

Om meer snelheid en gemak te bieden gaat Albert Heijn - als de klant dat wil - persoonlijke boodschappenlijstjes maken. Deze worden met behulp van machine learning samengesteld op basis van wat klanten kopen en hoe vaak. Appels kunnen bijvoorbeeld elke week op het lijstje staan, terwijl vuilniszakken misschien maar eens in de maand gekocht worden. Het enige dat klanten hoeven te doen, is hun boodschappenlijstje te controleren en eventueel producten wegstrepen of toevoegen.

Na een uitgebreide testfase waarin meer dan 2.000 klanten het intelligente boodschappenlijstje hebben getest, nodigt Albert Heijn nu 65.000 klanten met een geregistreerde bonuskaart uit om van deze service gebruik te maken. Het gaat hierbij om klanten die al regelmatig online boodschappen doen. In 2018 wil Albert Heijn iedereen met een geregistreerde bonuskaart op elk moment met een relevant boodschappenlijstje bedienen, in de winkel, in de app en online.