Zaandam,
29
oktober
2019
|
15:49
Europe/Amsterdam

‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-campagne van start

Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever promoten vegetarische alternatieven

Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever werken voor de zesde keer samen om Nederland bewuster te laten eten. Met de ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-campagne willen ze zoveel mogelijk mensen inspireren om eens vaker een dag geen vlees te eten. De komende dagen ontvangen bijna drie miljoen Nederlanders een cadeaukaart voor vegetarische producten en het receptenboekje ‘De Vega Favorieten van Nederland’.

Met de cadeaukaart kunnen bij Albert Heijn verschillende vegetarische alternatieven voor vlees worden gekocht. Zo kunnen mensen kiezen voor een van de tien Vega Favorieten maaltijden, voor een vegetarische box met Unilever-producten of voor een Allerhande Vegabox.

Flexitariër
Bijna de helft van de Nederlanders noemt zich flexitariër en eet minstens drie keer per week geen vlees bij de warme maaltijd. Iets minder dan 5% van de Nederlandse bevolking is vegetariër, zo blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research.

De actie ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’ loopt van maandag 28 oktober tot en met zondag 17 november 2019.