Artikelen met de tag 'Beter eten' | Albert Heijn

Newsroom Albert Heijn (Beter eten)

2020
09
november
2020
| 10:00 Europe/Amsterdam
Vanaf vandaag ligt, exclusief bij Albert Heijn, de nieuwe appel SPRANK in het fruitassortiment. De supermarktketen heeft samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en vijftien van zijn vaste appeltelers in de fruitteeltgebieden Betuwe, Zeeland, Noo...
Lees meer
30
oktober
2020
| 10:16 Europe/Amsterdam
Albert Heijn heeft nieuwe broden onder de naam Klassiek Rond geïntroduceerd. Deze broden, die verkrijgbaar zijn in de varianten wit, bruin en volkoren, hebben een krokante korst en een zachte luchtige structuur en blijven lekker lang mals. De broden ...
Lees meer
13
oktober
2020
| 11:01 Europe/Amsterdam
Albert Heijn speelt in op het toenemend aantal flexitariërs en breidt daarom de keuze voor vegetarische, vegan en plantaardige producten uit door een verdubbeling van het assortiment. Albert Heijn heeft al de grootste keuze in vega en vegan maar ziet...
Lees meer
04
september
2020
| 09:32 Europe/Amsterdam
Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eig...
Lees meer
24
augustus
2020
| 14:59 Europe/Amsterdam
De voedselbanken constateren dat 37% van de gebruikers van voedselhulp in Nederland kind is. Door corona en als gevolg daarvan een economische krimp, is het aantal klanten van de voedselbanken gestegen met 8,5%. De verwachting is dat dit aantal het k...
Lees meer
30
juli
2020
| 11:19 Europe/Amsterdam
Albert Heijn doneert € 50.000 in de vorm van groente en fruit-cadeaubonnen aan partner LINDA.foundation. Deze waardebonnen gaan naar meer dan 1.000 gezinnen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zij kunnen hiermee extra groente en fruit na...
Lees meer
14
juli
2020
| 12:04 Europe/Amsterdam
Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan. In de Saladebar kunnen klanten verse sa...
Lees meer
10
juli
2020
| 12:54 Europe/Amsterdam
Vandaag lanceert Albert Heijn samen met de redactie van LINDA. het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit. Voor deze mooie verse en gezonde producten hebben wij al jarenlang een enorme passie en dat zie je terug in het blad. Met onder meer...
Lees meer
14
mei
2020
| 07:55 Europe/Amsterdam
Albert Heijn start vandaag een nieuwe proef met het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Gedurende zes weken plaatst de supermarktketen het logo bij circa 2.000 producten op de website. De bedoeling is te kijken of klanten producten filteren op basis van Nu...
Lees meer
30
april
2020
| 08:59 Europe/Amsterdam
Onze gezondheid is belangrijker dan ooit. Veel mensen denken dan ook na over een gezondere levensstijl. Dat blijkt nog best lastig, want waar begin je? Al jaren helpt Albert Heijn klanten met beter eten. Met de lancering van ‘Gezond Vooruit’, een gra...
Lees meer
23
januari
2020
| 08:06 Europe/Amsterdam
Januari staat van oudsher in het teken van het goede voornemen gezonder te eten. Inmiddels blijft het voor veel mensen niet bij een goed voornemen. De start van het nieuwe jaar is vooral een kwestie van de draad weer oppakken: voor 80% is gezonder et...
Lees meer
2019
19
november
2019
| 15:21 Europe/Amsterdam
Vanaf deze week hebben Albert Heijn-winkels een apart schap met biologische vegan producten die bijdragen aan een bewuste leefstijl. Bovendien hangen er in alle andere schappen - bij ruim 600 vegan producten - speciale schapkaartjes. Door deze schapk...
Lees meer
10
november
2019
| 08:00 Europe/Amsterdam
Oma’s Soep, een initiatief van twee ondernemers waarbij ouderen en jongeren samen van overgebleven groenten soep maken, won de Albert Heijn Product Pitch 2019. Dat betekent schapruimte bij Albert Heijn-winkels.  ...
Lees meer
29
oktober
2019
| 15:49 Europe/Amsterdam
Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever werken voor de zesde keer samen om Nederland bewuster te laten eten. Met de ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-campagne willen ze zoveel mogelijk mensen inspireren om eens vaker een dag geen vlees te et...
Lees meer
28
oktober
2019
| 10:13 Europe/Amsterdam
FoodFirst Network geeft de komende weken kookdemo’s in alle Albert Heijn XL's. In samenwerking met verschillende chef-koks laat het leefstijlplatform vijf weekends lang zien hoe makkelijk het is om lekker én gezond te koken. Afgelopen weekend trapte ...
Lees meer
08
oktober
2019
| 14:19 Europe/Amsterdam
Op Openbare Basisschool Anne Frank in Utrecht werd vandaag de officiële aftrap gedaan voor de Week van de Pauzehap. Op 2.000 scholen in heel Nederland wordt deze week stilgestaan bij het maken en eten van gezonde tussendoortjes. Met dit jaarlijkse le...
Lees meer
16
juli
2019
| 11:34 Europe/Amsterdam
Albert Heijn introduceert onder het huismerk een nieuw assortiment drop en snoep met 30% minder suiker. Het zijn in totaal zeven nieuwe producten waar deze suikerreductie is doorgevoerd: AH Muntendrop, AH Honingdrop, AH Dropbolletjes, AH Dropfruit du...
Lees meer
12
juni
2019
| 10:14 Europe/Amsterdam
Albert Heijn gaat voor vers. Dat begint al bij de jarenlange samenwerking met vaste boeren en telers. Samen met hen zorgt Albert Heijn dag in dag uit voor de allerbeste kwaliteit en smaak. De Hollandse aardbeien komen van Jo Verkuijlen waar Albert He...
Lees meer
06
juni
2019
| 07:00 Europe/Amsterdam
Albert Heijn verbouwt in hoog tempo winkels waarin vers centraal staat en veel digitale vernieuwing te zien is. De teller staat nu op 50 verbouwde winkels – laatste winkel vorige week in Rotterdam. Opening nieuw trainingscentrum waar medewerkers ...
Lees meer
03
juni
2019
| 17:02 Europe/Amsterdam
Albert Heijn vermindert de hoeveelheid zout in groenteconserven. Vanaf vandaag gaan de AH Kidneybonen, AH Kikkererwten, AH Zwarte bonen, AH Cannellini bonen, AH Black Eyed bonen, AH Borlotti bonen over op 0% toegevoegd zout. Op de conserven staat de ...
Lees meer
28
mei
2019
| 11:23 Europe/Amsterdam
Albert Heijn is voorstander van het voedselkeuzelogo Nutri-score. Dit logo geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep gezonder zijn dan andere. Bij de invoering zijn een breed draagvlak en landel...
Lees meer
25
april
2019
| 10:20 Europe/Amsterdam
Er is een groeiende groep mensen die behoefte heeft aan minder pasta en aardappelen in maaltijdsalades. Albert Heijn speelt met haar nieuwe maaltijdsalades met minder koolhydraten in op deze trend. ...
Lees meer
09
april
2019
| 18:00 Europe/Amsterdam
Albert Heijn wint de Jaarprijs Goede Voeding 2019 met het product AH fusilli linzen, een biologische, veganistische fusilli op basis van rode linzen. Het product kreeg meer dan de helft van de stemmen van de publieksjury. ...
Lees meer